Dziś pokażemy różnorodne zalety i korzyści wynikające z robienia na drutach w przypadku dzieci. Robienie na drutach jest czynnością, która rozwija wiele zdolności poznawczych i sprawność manualną, poprawia koncentrację i pomaga skupić się na celach – wszystko podczas zabawy!
We Are Knitters wraz z liliinthemoon gościło małe Knitting Party Kids z udziałem „królów domu” i szczęki nam opadły, kiedy zobaczyliśmy ich zdolność do zrozumienia i przyswojenia informacji oraz chęć do nauki, a zarazem traktowanie robienia na drutach jak zabawy. Świetnie się z nimi bawiliśmy i jesteśmy pewni, że i Tobie się to uda! Gotowa? Zaczynamy!
Czy robienie na drutach jest dobre dla rozwoju intelektualnego dzieci?
Od samego początku dzieci nie postrzegają robótek jako wyzwania, ale jako zabawę. Nie tylko są gotowe do nauki, ale także chcą dobrze się bawić dzięki tej aktywności. Takie podejście jest bardzo ważne i zachęca do socjalizacji i rozwijania relacji z innymi dziećmi.
Robiąc na drutach, dzieci ćwiczą koordynację ruchową oraz uczą się zarządzania wieloma niewerbalnymi informacjami naraz, począwszy od tekstury włókna, jego koloru, zapachu… aż po posługiwanie się drutami czy rozumienie wzoru lub projektu. Wszystkie te informacje “zmuszają” je do koncentracji i/lub nauki, jak się skoncentrować. Niepostrzeżenie dla nich samych aktywność ta zmniejsza ich stres i niepokój, przynosząc wyciszenie i dobre samopoczucie. Jeśli się do tego przyzwyczają, być może w przyszłości dzierganie stanie się ich hobby.
Ponadto robótki znacznie rozwijają ich umiejętności matematyczne. Robienie na drutach czy szydełkiem opiera się na pomiarach, dodawaniu, mnożeniu itp.
Jak robótki mogą rozwijać osobowość dziecka?
Dziecko knitter jest szczęśliwym dzieckiem i postaramy się to wykazać. Możemy stymulować jego kreatywność w bardzo prosty sposób włączając je do realizacji projektu na każdym etapie – wyboru włóczki, ściegu, koloru czy wzoru do wykonania. Wystarczy dać kilka wskazówek, a dziecko Cię zaskoczy.
Robótki, poprzez zabawę, kształtują w dziecku pewne cechy, które będzie mogło wykorzystać później w swoim życiu, takie jak wytrwałość, zaangażowanie czy cierpliwość. Uczy się ono także wyznaczania sobie celu i osiągania go, zwiększając poczucie własnej wartości, gdy widzi samodzielnie zrealizowany projekt.
Jak robótki poprawiają psychomotorykę?
Kiedy mówimy o psychomotoryce w odniesieniu do robótek, mamy na myśli umiejętności motoryczne. Ten rodzaj psychomotoryki jest obecny w naszych codziennych działaniach – to jest to, czego potrzebujemy do jedzenia, ubierania się, chodzenia…
Robótki są czynnością, która wymaga precyzji i wysokiego poziomu koordynacji ręka-oko.
Jeśli dzieci od najmłodszych lat oddają się tej aktywności, to rośnie ich zdolność koordynacji między tym, co widzą, a tym, co mogą zrobić. Mózg odpowiada tu za koordynację wszystkich informacji i wyrażanie ich w działaniu.
Pamiętaj, że uwielbiamy widzieć twoje prace i doświadczenia. Nie zapomnij oznaczyć nas w swojej ulubionej sieci społecznościowej hasztagiem #weareknitters. Nie możemy się doczekać, aby cię zobaczyć!